منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
مهدویت امام زمان (عج) پخش زنده حرم اوقات شرعی
روزشمار محرم عاشورا
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 90
بازدید کل : 1898
تعداد مطالب : 78
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

ذکر روزهای هفته آیه قرآن دانشنامه عاشورا

بر اساس آموزه های دینی، فرد مسلمان نه تنها بايد از دروغ كه سخني زشت و ناپسند است دوري كرد، بلکه باید از گفتن و پراکندن چيزي كه بدان يقين ندارد بدون تحقیق و اطمینان به درستی آن هم احتراز کند.
يكي از آفات زبان اين است كه انسان هر چه شنيد، بدون تحقيق و تفحص در راستي آن بي درنگ براي ديگران نقل كند، گرچه او قصد ندارد دروغ بگويد و آنچه شنيده بدون كم و زياد نقل مي كند، اما سخن او دروغ به شمار مي آيد چون اطمينان به راستي و درستي آنچه مي گويد ندارد. در همین باره پيامبر بزرگوار اسلام (ص) مي فرمايند؛ در دروغگو بودن كافي است كه شخص هر چه مي شنود نقل مي كند.
پيامبر اعظم (ص) مي فرمايند اگر هر چه را كه انسان مي شنود نقل كند در شمار دروغگويان درآمده است، اما ما گاهي در نقل آنچه شنيده ايم نيز دقت نمي كنيم و چه بسا چيزي از آن كم و يا به آن مي افزاييم و سپس براي ديگران نقل مي كنيم. بايد هنگام سخن گفتن دقت كنيم كه هر چيزي را نقل نكنيم چون انسان هر چه را مي شنود نبايد نقل كند چه رسد كه در نقل سخني مبالغه كند و سخني را بپروراند و براي ديگران نقل كند.
با توجه به آن برداشتي كه پيامبر(ص) از دروغ ارائه دادند، مسلما شايعه پراكني از مظاهر روشن دروغ است. شايعه پراكني يكي از حربه هاي شيطان و هوادارانش است كه هرگاه بزرگان دين، براي هدايت بشر و تشكيل جامعه سالم و الهي قد برمي افراشتند، دشمنان دين و خدا با همه ابزارهاي شيطاني، از جمله با دروغ و تهمت و شايعه پراكني در برابر آنها مي ايستادند تا مردم را از گرد مصلحان و رهبران الهي پراكنده كنند و در نتيجه خود به اغراض شيطاني و منافع خود برسند.

بقیه در ادامه مطلب...

 



ادامه مطلب
توسط : رضا احدی |  

مردی به ابراهیم ادهم گفت:
ای ابا اسحاق! می خواهم این جبه را از من بپذیری و تن پوش سازی
ابراهیم گفت: اگر فقیر نباشی، از تو می پذیرم
گفت: من غنی هستم
ابراهیم گفت: چه داری؟
گفت: دو هزار دینار
ابراهیم گفت: می خواهی چهار هزار باشد؟
گفت: آری
گفت:پس تو فقیری. جبه ات را نمی پذیرم

 



توسط : رضا احدی |  

مقدمه:

امام علی ‌بن موسی‌الرضا (علیه السلام) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام می‌باشند.

ایشان در سن 35 سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان گردیدند و حیات ایشان مقارن بود با خلافت خلفای عباسی که سختی‌ها و رنج بسیاری را بر امام رواداشتند و سر انجام مأمون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند. در این نوشته به طور خلاصه، بعضی از ابعاد زندگانی آن حضرت را بررسی می‌نماییم.

نام، لقب و کنیه امام:

نام مبارک ایشان علی و کنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان "رضا" به معنای "خشنودی" می‌باشد. امام محمد تقی (علیه السلام) امام نهم و فرزند ایشان سبب نامیده شدن آن حضرت به این لقب را اینگونه نقل می‌فرمایند: "خداوند او را رضا لقب نهاد زیرا خداوند در آسمان و رسول خدا و ائمه اطهار در زمین از او خشنود بوده‌اند و ایشان را برای امامت پسندیده‌اند و همینطور (به خاطر خلق و خوی نیکوی امام) هم دوستان و نزدیکان و هم دشمنان از ایشان راضی و خشنود بود‌ند."

یکی از القاب مشهور حضرت "عالم آل محمد" است. این لقب نشانگر ظهور علم و دانش ایشان می‌باشد. جلسات مناظره متعددی که امام با دانشمندان بزرگ عصر خویش، بویژه علمای ادیان مختلف انجام داد و در همه آنها با سربلندی تمام بیرون آمد دلیل کوچکی بر این سخن است، که قسمتی از این مناظرات در بخش "جنبه علمی امام" آمده است. این توانایی و برتری امام، در تسلط بر علوم یکی از دلایل امامت ایشان می‌باشد و با تأمل در سخنان امام در این مناظرات، کاملاً این مطلب روشن می‌گردد که این علوم جز از یک منبع وابسته به الهام و وحی نمی‌تواند سرچشمه گرفته باشد.

پدر و مادر امام:

پدر بزرگوار ایشان امام موسی کاظم (علیه السلام) پیشوای هفتم شیعیان بودند که در سال 183 ﻫ.ق. به دست هارون عباسی به شهادت رسیدند و مادر گرامیشان "نجمه" نام داشت.

تولد امام:

حضرت رضا (علیه السلام) در یازدهم ذیقعدﺓ الحرام سال 148 هجری در مدینه منوره دیده به جهان گشودند. از قول مادر ایشان نقل شده است که: "هنگامی‌که به حضرتش حامله شدم به هیچ وجه ثقل حمل را در خود حس نمی‌کردم و وقتی به خواب می‌رفتم، صدای تسبیح و تمجید حق تعالی و ذکر "لااله‌الاالله" را از شکم خود می‌شنیدم، اما چون بیدار می‌شدم دیگر صدایی بگوش نمی‌رسید. هنگامی‌که وضع حمل انجام شد، نوزاد دو دستش را به زمین نهاد و سرش را به سوی آسمان بلند کرد و لبانش را تکان می‌داد؛ گویی چیزی می‌گفت.

نظیر این واقعه، هنگام تولد دیگر ائمه و بعضی از پیامبران الهی نیز نقل شده است، از جمله حضرت عیسی که به اراده الهی در اوان تولد، در گهواره لب به سخن گشوده و با مردم سخن گفتند که شرح این ماجرا در قرآن کریم آمده است.



توسط : رضا احدی |  

سلام بر تمام عاشقان ولایت.

در این پست یک  قرآن بصورت PDF و یک پاورپوینت با نام گفتگو با خدا رو برای دانلود گذاشتم. امیدوارم ازش کمال استفاده رو بکنید.

دانلود گفتگو باخدا

دانلود قرآن



توسط : رضا احدی |  

با سلام.

در این پست سخنان کوتاه امام علی (ع) را همراه با معنی فارسی که به شعر درآمده است را در وبلاگ قرار داده ام. انشاا... سخنان این بزرگوار را سرمشق زندگی خود قرار دهیم، باشد که ایشان شفیع ما در روز جزاء باشند.

 



ادامه مطلب
توسط : رضا احدی |  

عرض سلام  دارم خدمت  تمام  شما و تبریک دهه کرامت به تمامیه مسلمانان گرانقدر.

حضرت آيت الله علامه طباطبايي كه زبانزد خاص و عام در قرب الي الله و عرفان اسلامي است ،روايتي را به يكي از نزديكانش نقل كرده بس عميق و متحير كننده.

 

 

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب
توسط : رضا احدی |  

با عرض سلام و خسته نباشید، آرزوی توفیق و بهروزی برای تمام مسلمانان جهان رو از خداوند منان، مسئلت دارم.

تو این پست پندهایی از رهبر معظم انقلاب رو براتون گذاشتم که تصویری هستند. عکس ها در ادامه مطلب بوده و باید به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 



ادامه مطلب
توسط : رضا احدی |  

باسلام. آرزوی قبولی طاعات و عبادات رو برای همه مسلمانان دارم.

دراین پست پندهایی از آیت الله بهجت (ره) را براتون گذاشتم تو ادامه مطلب که همانند پندهای رهبر معظم انقلاب تصویری هستند. امیدوارم کمال استفاده را از سخنان بزرگان دین بنماییم.

والسلام...

(در ادامه مطلب عکس ها بزرگتر هستند ولی برای بهتر دیدن، ابتدا آنها را ذخیره کرده و سپس مشاهده نمایید.)



ادامه مطلب
توسط : رضا احدی |  


صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 8 صفحه بعد