منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
مهدویت امام زمان (عج) پخش زنده حرم اوقات شرعی
روزشمار محرم عاشورا
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 72
بازدید کل : 1880
تعداد مطالب : 78
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

ذکر روزهای هفته آیه قرآن دانشنامه عاشورا

خاطرات امام خامنه ای:

می‌گفتم آزادی اسراء سی سال طول می‌کشد!
بعد از آغاز جنگ تحمیلی هم ده‌ها بار، هزارها بار، ما نصرت الهی را دیدیم؛ کمک الهی را دیدیم. یکی‌اش همین آمدن اسرا بود.

ما حدود پنجاه هزار اسیر پیش عراق داشتیم؛ پنجاه هزار. او هم یک خرده کمتر از این، در همین حدودها، اسیر دست ما داشت. منتها فرقش این بود که اسیرهائی که او پیش ما داشت، همه نظامی بودند، اسیرهائی که ما پیش او داشتیم، خیلی‌شان غیرنظامی بودند. توی همین بیابانها مردم را جمع کرده بودند، برده بودند.

من وقتی که جنگ تمام شد، به نظرم رسید که پس گرفتن این اسیرها از صدام، احتمالاً سی سال طول میکشد؛ سی سال! چون تبادل اسرا را در جنگهای معروف دیده بودیم دیگر. در جنگ بین‌الملل، جنگ ژاپن، بعد از گذشت بیست سی سال، هنوز یک طرف مدعی بود که ما چند تا اسیر پیش شما داریم؛ او میگفت نداریم؛ چک چونه، بنشین برخیز؛ تا بالاخره به یک نتیجه‌ای میرسیدند. باید صد تا کنفرانس گذاشته بشود، نشست و برخاست بشود، تا ثابت کنیم که بله، فلان تعداد اسیر هنوز باقی‌اند؛ آن هم قطره چکانی. صدام اینجوری بود دیگر؛ آدم بدقلق، بداخلاق، خبیث، موذی، هر وقت احساس قدرت کند، حتماً قدرت‌نمائی‌ای از خودش نشان بدهد؛ اینجور آدمی بود؛ صدام طبیعتش خیلی طبیعت پستِ دنی‌ای بود.

من میگفتم سی سال طول میکشد که اسرا آزاد بشوند. خدای متعال صحنه‌ای درست کرد و این احمق قضیه‌ی حمله‌اش به کویت پیش آمد، احساس کرد که اگر بخواهد با کویت بجنگد، احتیاج دارد به اینکه از ایران خاطرش جمع باشد؛ این هم با بودن اسرا امکان‌پذیر نیست. اول نامه نوشت به رئیس جمهور وقت و به نحوی به بنده، چون از این طرف جواب درستی نگرفت، بنا کرد اسرا را خودش آزاد کردن، که دیگر آنهائی که یادشان است، یادشان هست. یکهو خبر شدیم که اسرا از مرز دارند می‌آیند؛ همین طور پشت سر هم گروه گروه آمدند، تا تمام شد. این کار خدا بود، این نصرت الهی بود. و دیگر همین طور از این قضایا تا امروز.
دیدار اعضای دفتر رهبری و سپاه حفاظت ولی امر 5/5/1388



توسط : رضا احدی |  

 هنگامی كه رزمندگان اسلام در زمستان سال 65 پشت دیوارهای بصره رسیدند قطعنامه 598 مطرح و در سال 1366 به تصویب سازمان ملل متحد گردید.ایران در محتوای قطعنامه نكات مثبت و منفی آن را مورد تأمل قرار داد بنابراین در اولین موضع‌گیری نه آن را رد كرد، نه پذیرفت.

در 27 تیرماه سال 1367 پذیرش قطعنامه 598 از طرف امام راحل اعلام گردید. عراق پذیرش قطعنامه را به منزله ضعف ایران تلقی كرد و با همدستی منافقین بار دیگر اقدام به تجاوزگری نمود. مرصاد عملیاتی بود كه در پاسخ به تجاوزگری منافقین در عملیات فروغ جاویدان آنان طراحی شده و فروغ دشمن به افول انجامید

رزمندگان اسلام به تعرضات عراق و منافقین در اوائل مرداد 67 پاسخ محكمی دادند و آنها را به كام مرگ فرو بردند.

عراق دریافت كه در تحلیل دچار خطا شده است. صدام در 17 مرداد 67 به ناگزیر آتش‌بس را پذیرفت و اعلام آمادگی كرد كه وارد مذاكره شود...

 

...ادامه در ادامه مطلب 



ادامه مطلب
توسط : رضا احدی |  

«اِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِكَةُ اَلاّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ اَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتی كُنْتُمْ تُوعَدُونَ»(1)
«اگر روزی اسراء برگشتند و من نبودم ، سلام مرا به آنها برسانید و بگویید خمینی در فكرتان بود. »
امام خمینی (ره)

« ما را چه رسد كه با این قلم های شكسته و بیان های نارسا در وصف شهیدان و جانبازان و مفقودان و اسیرانی كه در جهاد فی سبیل الله جان خود را فدا كرده و یا سلامت خویش را از دست داده اند یا به دست دشمنان اسلام اسیر شده اند، مطلبی نوشته یا سخنی بگوییم؟
زبان و بیان ما عاجز از ترسیم مقام بلند پایه ی عزیزانی است كه برای اعتلای كلمه ی حق و دفاع از اسلام و كشور اسلامی جانبازی نموده اند.»


«بار الها، اسرای ما اسیر جانی ترین دژخیم زمان می باشند.
مقاومت آنها دنیا را شگفت زده كرده است. هر چه زودتر آنها را برای خدمت به تو و بندگانت آزاد فرما و به خاندان محترم همه صبر، اجر، سلامت و مغفرت عنایت فرما.»

امام خمینی (قدس سره)

روز 26 مرداد 1369 ، میهن اسلامی شاهد حضور كبوتران سبكبالی بود كه پس از سال ها زندان در اسارتگاه ، قدم به خاك پاك میهن اسلامی خود می گذاشتند. قاصدك آزادی در چنین روزی پیام آورِ رهایی شده و این كبوتران ِاز بند رسته به آغوش گرم ملت خود بازگشتند.

میهن اسلامی ، چراغانی بود و شعف و سروری وصف ناپذیر از حضور این رسولان انقلاب و جنگ، سراسر ایران را فراگرفته بود.

اولین عكس العمل آزادگان از دیدن وطن، بوسه زدن بر خاك آن بود، سرزمینی كه قدم به قدم آن با خون بهترین فرزندان این ملت و اسوه جوانان كشورتطهیر شده بود.

حركت بعدی ، زیارت مرقد پیر مرادشان
خمینی كبیر(قدس سره) و بیعت با جانشین خلف او مقام معظم رهبری حضرت آیة الله خامنه ای بود و این همه نشان از علاقه وافر و پایبندی آنان به اسلام، انقلاب و میهن عزیزشان بود.
آنها توانستند در سال های زجر و شكنجه، درد و بیماری جسمی، روح و روان خود را، توفنده و مقاوم حفظ كنند و تقوا و مردانگی خود را مضاعف نمایند تا در بازگشت به میهن در صحنه های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه ای باشند برای همگان تا در دوران سازندگی، ملت ما پر صلابت تر، مقاومتر، با دشمنان خود رو به رو شود و مشكلات و مصائب را با صبر و بردباری به منظور پیشرفت، ترقی و عظمت ایران اسلامی تحمل نماید.

مقام معظم رهبری درباره آزادگان می فرمایند:                       
« ... یكی از چیزهایی كه شما را، دل هایتان را زنده نگه می داشت، پرامید نگه می داشت، یاد آن چهره و روحیه ی پر صلابت امام عزیزمان بود. آن بزرگوار هم خیلی به یاد اسرا بودند. حال پدری را كه فرزندانش به این شكل از او دور شده باشند، راحت می شود فهمید.»
« مسأله اسارت طولانی این ملت به نوبه خود امتحان دیگری بود كه ملت ما با موفقیت آن را به انجام رسانده و اسرای ما همانند ملت ایران از خود آزاد مردی نشان دادند و سرانجام با موفقیت و سرافرازی به وطن بازگشتند... .

... شما در دوران اسارت ، شرایط سختی را گذراندید ، اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملت خود در برابر دشمن شدید.»



توسط : رضا احدی |  

 آقا نمی خوای بیای؟

 تا کی باید تو خیابون گناه ها رو تحمل کنیم؟

 تا کی باید تنهایی رو تحمل کنیم؟

 تا کی باید ببینیم حقمون حتی تو نانوایی هم خورده میشه؟

 آقا نمی خوای بیای انتقام سیلی زهرا رو بگیری؟

آقا جان می دونم که این چشمای گنه کرده لیاقت دیدن شما رو نداره؛ ولی مگه کورا دل ندارن؟

دلمونو به دیدنت روشن کن...

منتظریم؛ منتظر عدلت، منتظر مهربانیت، منتظر عطرت...

ای گل نرگس بیا ...

   جامعه ما خیلی شبیه آخر زمانی شده که امام علی (ع) نزدیک 1400 سال پیش  آن را تعریف کرده است...

 مهدی به داد ما برس...

  ((... در آخر زمان که بدترین زمان هاست، در موقعی که روز قیامت نزدیک شود، زنانی ظاهر می شوند بدون حجاب، درحالی که زینت های آنها پیداست در انظار عمومی رفت وآمد می کنند، آن ها از دین خارج می شوند(به احکام دینی پایبند نمی باشند) و به امور فتنه انگیز وارد می شوند و به سوی شهوات و لذت جویی ها روی می آورند، حرام های خدا را حلال می شمارند. این گونه از زنان در جهنم خواهند ماند))

  ((روزی خواهد آمد که در آن سخن چینان مقرب خواهند شد و افراد بد کار، زیرک خوانده می شوند، افراد با انصاف را ناتوان به حساب می آورند، صدقه در راه خدا را غرامت می پندارند، صله رحم را با منت انجام می دهند و بندگی (اطاعت خدا) را وسیله فخر فروشی برای مردم قرار می دهند. در چنین زمانی حکومت با مشورت زنان و امارت کودکان و تدبیر خواجه گان انجام میشود))

 



توسط : رضا احدی |  

 آدم باید دلش پاک باشه...

حرف خیلی هاست...

 وقتی که از یکی بپرسی چرا نماز نمی خونی سریع بهت میگه این چیزا مهم نیست آدم باید دلش پاک باشه!!!

  حرف خدا برایتان مهم نیست؟

 خدا در مقابل این همه نعمت فقط از شما نماز و روزه خواسته، همینم برای شما سخته؟

تازه خدا نماز را برای خودمان میخواد نه برای خودش...

خدا رو که کل جهان می ستایند. فقط این وسط انسان است که برای آنچه که برای خودش خوب است سرکش است...

  امام علی (ع) جواب این افراد را داده است فقط توجه کنید:

 ((از کساني نباشيد که بهشت را مي خواهند اما؛ دوست دارند گناه هم بکنند، روزه نگيرند، با نماز به تسامح برخورد کنند و خدا به آنها بهشت بدهد... چرا که دلشان پاک است.))

 



توسط : رضا احدی |  

 شاید دلیل بیشتر گناهانمان این باشه که شیطان را نمی شناسیم... در زیر مطلبی آورده ام که به شما کمک می کنه تا شیطان را بیشتر بشناسید.... امیدوارم که کمکتون کرده باشد...

شیطان از جنس جن است و از آتش خلق شده است و قبل از اینکه از بهشت رانده شود خدا را بسیار عبادت میکرد و به همین دلیل عزرائیل نام گرفت.

 حضرت علی (ع) فرمودند: شیطان هفتاد هزار سال خدا را عبادت کرد و فقط یک نماز دو رکعتی او چهار هزار سال طول کشید. وقتی خدا، انسان را از خاک آفرید و در آن روح دمید به تمام ملائکه دستور داد که بر آدم سجده کنند و همه سجده کردند به غیر از ابلیس و به همین دلیل از درگاه خداوند رانده شد. شیطان به خدا گفت: من هفتاد هزار سال تو را عبادت کردم و خودت فرموده ای که هرکسی مرا عبادت کند عبادتش را بی نتیجه نمیگذارم و عوضش را به او میدهم.

خداوند فرمودند: هر چه میخواهی در دنیا به تو عطا میکنم.

شیطان گفت:

* اول اینکه اجازه بدهی تا قیامت زنده بمانم. خداوند فرمود: تا روز معلوم تو را مهلت میدهم.
*دوم اینکه در مقابل هر یک از فرزندان آدم دو فرزند به من عطا کنی که برای هر یک از اولاد آدم دو فرزند را مسلط کنم تا آنها را به گمراهی بکشانند. خداوند باز هم قبول کرد.
*سوم اینکه از تو میخواهم مرا در بدن اولاد آدم همچون خون جریان دهی که از هر جای بدن بتوانم او را به مصیبت بکشانم.
*چهارم اینکه میخواهم اولاد آدم ما را نبینند ولی ما آنها را ببینیم.
*پنجم اینکه میخواهم به من قدرتی دهی که به هر شکلی که میخواهم در آیم و هر جا که میخواهم بروم.
*ششم اینکه میخواهم تا دم مرگ پیش اولاد آدم باشم (یعنی حتی وقتی حضرت ملک الموت برای قبض روح به سراغ انسان می آید شیطان هم حاضر میشود و انسان را وسوسه میکند)

   امام محمد باقر(ع) فرمودند: هنگامی که انسان در حال جان کندن است خیلی تشنه میشود و در آن هنگام شیطان با یک لیوان آب می آید و میگوید اگر یر من سجده کنی و کافر شوی این آب را به تو میدهم. وقتی ناامید میشود شیطان آب را میریزد و میگوید من از تو بیزارم و میرود.

 

* هفتم اینکه از تو میخواهم که مرا بر سینه اولاد آدم مسلط گردانی تا او را وسوسه کنم...

ادامه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب
توسط : رضا احدی |  

  

  پيامبر (ص) در خطبه قبل از وفاتشان چنين فرمودند:

 ((هر كس با زن مجوس (آتش پرست )، يهودى ، مسيحى ، مسلمان يا كنيز زنا كند، خداوند بر قبرش سيصد و شصت هزار درب از آتش مى گشايد كه از آن درها، انواع مارها و عقرب ها و شهاب هاى آتشين بر او خارج مى شود و تا قيامت در قبر آن گونه مى سوزد و از بوى محل گناه او در قيامت ، همه اهل محشر اذيت مى شوند (با اين كه در آن جا پر از انواع بوهاى بد اعمال ديگر است !) و با همان بوى تعفن شديد او را مى شناسند، تا اين كه او را به آتش جهنم مى اندازند؛ باز در جهنم اهل جهنم از بوى او بيشتر از عذابهاى ديگر جهنم ، اذيت مى شوند.

]علت شدت گناه زنا اين است كه[ خداوند غيور است و از غيرت اوست كه فواحش و محارم را حرام فرموده است و هيچ كس از خدا غيرتمندتر نيست. ))

  پیامبر اکرم ‏(ص):

((وقتی كه به معراج رفتم در جهنم مردی را دیدم كه ماری چون نخل سحوق با او بود و آن مار از دهانش داخل می شد و از نشیمنگاهش خارج.

گفتم: ای جبرئیل او چه كاری انجام داده؟

 گفت: او با پسران لواط می نمود.))

 

  زنی خدمت حضرت صادق (ع) آمد و عرض کرد:

زنانی که با یکدیگر مساحقه می کنند ، حدشان چیست؟

 امام فرمود:

 ((حد زنا است، به راستی چون قیامت شود آنها را می آورند و لباسهایی که از آتش بریده شده بر تن آنان می کنند و مقنعه های آتشین بر سرشان می بندند و  زیرجامه های آتشین به بدنشان می پوشانند و عمودهای آتشین در جوفشان فرو می کنند و آنها را در جهنم می اندازند.))

 



توسط : رضا احدی |  

  جمعه که از دعای ندبه بر می گشتم دیدم کلی آدم صف بسته بودند که نان بگیرند! ولی در دعای ندبه شش ، هفت نفر بیشتر نبودند...

تازه غربت امام زمان را حس کردم دیدم این مردم برای شکمشان حاضرند صبح جمعه از خواب بزنند ولی برای آقا حاضر نیستند...
بعد دیدم خودم تا چند هفته پیش خواب بودم و در غفلت...
می دانم که آن دنیا از من خواهند پرسید که وقتی آقایت صبح جمعه به گریه تو احتیاج داشت تو کجا بودی؟؟؟

هَلْ مِنْ مُعينٍ فَأُطيلَ مَعَهُ الْعَويلَ وَالْبُكاءَ؟

هَلْ مِنْ جَزُوعٍ فَأُساعِدَ جَزَعَهُ إِذا خَلا؟ هَلْ قَذِيَتْ عَيْنٌ فَساعَدَتْها عَيْنى عَلَى الْقَذى؟

هَلْ إِلَيْكَ يَابْنَ أَحْمَدَ سَبيلٌ فَتُلْقى؟ هَلْ يَتَّصِلُ يَوْمُنا مِنْكَ بِعِدَهٍ فَنَحْظى؟

مَتى نَرِدُ مَناهِلَكَ الرَّوِيَّةَ فَنَرْوى؟ مَتى نَنْتَقِعُ مِنْ عَذْبِ مائِكَ فَقَدْ طالَ الصَّدى؟

مَتى نُغاديكَ وَ نُراوِحُكَ فَنُقِرُّ عَيْناً؟ مَتى تَرانا وَ نَراكَ وَ قَدْ نَشَرْتَ لِواءَ النَّصْرِ تُرى؟

أَتَرانا نَحُفُّ بِكَ وَ أَنْتَ تَأُمُّ الْمَلَأَ، وَ قَدْ مَلَأْتَ الْأَرْضَ عَدْلاً؟


آيا كسى هست كه مرا يارى كند تا بسى ناله فراق و فرياد و فغان طولانى از دل بركشم؟

كسى هست كه جزع و زارى كند؟

آيا چشمى مى گريد تا چشم من هم با او مساعدت كند و زار زار بگريد؟

اى پسر پيغمبر آيا به سوى تو راه ملاقاتى هست؟

آيا امروز به فردايى مى رسد كه به ديدار جمالت بهره مند شويم؟

آيا كى شود كه بر جويبارهاى رحمت درآييم و سيراب شويم؟

كى شود در چشمه آب زلال (ظهور) تو، ما غرقه شويم؛ كه عطش ما طولانى گشت؟

كى شود كه ما با تو صبح و شام كنيم تا چشم ما به جمالت روشن شود؟

كى شود كه تو ما را و ما تو را ببينيم، هنگامى كه پرچم نصرت و پيروزى در عالم برافراشته­اى؟

آيا خواهيم ديد كه ما به گرد تو حلقه زده و تو با سپاه تمام روى زمين را پر از عدل و داد كرده باشى؟

بخشی از دعای ندبه امام صادق (ع)



توسط : رضا احدی |  

 با خودم فکر کردم که برای خدا چه کاری انجام دادم...

با خودم گفتم من نماز می خوانم؛ ولی آواز گنجشک ها را شنیدم و فهمیدم که همه موجودات خدا را عبادت می کنند..
گفتم من به عزاداری امام حسین (ع) می روم؛ بعد دیدم همه موجودات عزادار حسین (ع) هستند...
بعد گفتم من به نماز جماعت می روم، بعد دیدم پرندگان با هم می خوانند...
گفتم من منتظر مهدی (عج) هستم؛ بعد دیدم همه موجودات منتظر او هستند...
دیدم من تازه برابر موجودات دیگر شدم ...

وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى كَثِيرٍ مِّمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلًا ﴿اسرا ۷۰
و به راستى ما فرزندان آدم را گرامى داشتيم و آنان را در خشكى و دريا [بر مركبها] برنشانديم و از چيزهاى پاكيزه به ايشان روزى داديم و آنها را بر بسيارى از آفريده‏هاى خود برترى آشكار داديم



توسط : رضا احدی |  

 ﺩﻋــﻮﺍ ﺷـﺪﻩ ﺑـﻮﺩ،


ﺁﻗــﺎ ﺍﻣـﯿـﺮﺍﻟـﻤـﻮﻣـﻨـﯿـﻦ(ع) ﺭﺳـﯿـﺪنـد و فـرمـودنـد : ﺁﻗـﺎﯼ ﻗـﺼـﺎﺏ ﻭﻟـﺶ ﮐـﻦ ﺑـﺰﺍﺭ ﺑـﺮﻩ.

قصاب بـه مـولا ﮔـﻔـﺖ : ﺑـﻪ ﺗـﻮ ﺭﺑـﻄـﯽ ﻧـﺪﺍﺭﻩ و ﺩﺳـﺘـﺸـﻮ ﺑـﺮﺩ ﺑـﺎلـا، ﻣـﺤـﮑـﻢ ﮔـﺬﺍﺷـﺖ ﺗـﻮ ﺻـﻮﺭﺕ حـضـرت امـیـر (ع).

ﺁﻗـﺎ ﺳـﺮﺷـﻮن رو ﺍنـداخـتـنـد ﭘـﺎﯾـﯿـﻦ و ﺭفـتـنـد .

 ﻣـﺮﺩم ﺭﯾـﺨـﺘـﻦ دورش و بـهـش ﮔـﻔـﺘـﻦ ﻓـﻬـﻤـﯿـﺪﯼ ﮐـی رو ﺯﺩﯼ؟

قصاب ﮔـﻔـﺖ : ﻧـﻪ؛ ﻓـﻀـﻮﻟـﯽ ﻣـﯿـﮑـﺮﺩ ﺯﺩﻣـﺶ.

ﮔـﻔـﺘـﻦ : ﺯﺩﯼ ﺗـﻮ گـوش امـیـرالـمـؤمـنـیـن (ع)، ﺧـﻠـﯿـﻔـﻪ ﻣـﺴـﻠـﻤـﯿـﻦ .

قصاب ﺳـﺎﺗـﻮﺭﻭ ﺑـﺮﺩﺍﺷـﺖ ﺩﺳـت شو ﻗـﻄـﻊ ﮐـﺮﺩ وﮔـﻔـﺖ : ﺩﺳـﺘـﯽ ﮐـﻪ ﺑـﺨـﻮﺭﻩ ﺗـﻮ ﺻـﻮﺭﺕ امـیـرالـمـؤمـنـیـن (ع) ﺩﯾـﮕـﻪ ﻣـﺎﻝ ﻣـﻦ ﻧـﯿـﺴـﺖ .

ﺟـﯿـﮕـﺮﺷـﻮ ﺩﺍﺭﯼ ﯾـﻪ ﭼـﯿـﺰﯼ بـهـت ﺑـﮕـﻢ؟؟؟

ﺍﻣـﺎﻡ زمـان (عج) فـرمـودنــد:

ﻫـﺮ ﻣـﻮﻗـﻊ ﮔـﻨـﺎﻩ مـیـکـنـیـد ﯾــﻪ ﺳـﯿـﻠـﯽ ﺗـﻮ ﺻـﻮﺭﺕ ﻣـﻦ مـیـزنـیـد.

حالا یه سوال

تا حالا ﺻـﻮﺭﺕ ﺁﻗـﺎ ﺭﻭ ﮐـﺒـﻮﺩ ﮐـﺮﺩﯼ ﯾـﺎ ﻧـﻪ؟؟؟



توسط : رضا احدی |  

 حضرت امیر المومنین علی (ع) ۱۴۰۰ سال پیش فرمودند: 

 

“إذا رأیتم الرایات السود فالزموا الأرض ولا تحرکوا أیدیکم ولا أرجلکم ثم یظهر قوم ضعفاء لا یُوبه لهم قلوبهم کزُبَر الحدید هم أصحاب الدولةلا یفون بعهد ولا میثاق یدعون إلى الحق ولیسوا من أهله “أسماؤهم الکنى ونسبتهم القرى” حتى یختلفوا فیمابینهم ثم یؤتی الله الحق من یشاء

”زمانی که پرچم های سیاه را دیدید از جای خود حرکت نکنید به این معنا که دعوت آنان باطل است و نباید به کمک آنان بشتابید سپس قومی ضعیف ظاهر می شوند که قلب هایشان مانند براده های آهن سخت است، آنها وفادار به هیچ عهدی نیستند، به حق فرا می خوانند در حالیکه از آن نیستند، اسامی شان،کنیه و نسبت هایشان از نام شهرها گرفته شده؛ تا اینکه در بین خود اختلاف نظر پیدا می کنند و خداوندخداوند اهل حق هر کسی که بخواهد- را ظاهر می سازد


گفته می شود این سخن که مفهوم آن تماما با تروریست های “داعش” منطبق است کسانی که پرچم های سیاه دارند، اسامی شان، کنیه است مانند “ابو مصعب، ابوالبراء و” و نسبت هایشان به شهرها می رسد مانند “البغدادی، الحرانی و” .
شایان ذکر است، حدیث فوق در کتاب “احقاق الحق و ازهاق الباطل” ذکر شده است.

 

 



توسط : رضا احدی |  

 تا به حال نام يوم الهدم را شنيده ايد ؟ يوم الهدم يعني روز ويران کردن ...

در هشتم شوال سال
1344 هجري قمري پس از اشغال مکه ، وهابيان به سرکردگي عبدالعزيز بن سعود روي به مدينه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال نموده ، مأمورين عثماني را بيرون کردند و به تخريب قبور ائمه بقيع و ديگر قبور هم چنين قبر ابراهيم فرزند پيامبر اکرم (ص) قبور زنان آن حضرت ، قبر ام البنين مادر حضرت اباالفضل العباس (ع) و قبر عبدالله پدر پيامبر و اسماعيل فرزند امام صادق (ع) و بسياري قبور ديگر پرداختند. ضريح فولادي ائمه بقيع را که در اصفهان ساخته شده بود و روي قبور حضرات معصومين امام مجتبي ، امام سجاد ، امام باقر و امام صادق (ع) قرار داشت را از جا در آورده ، بردند .

اما اين اولين حمله آنان به مدينه نبود . آنان در سال 1221 هجري نيز يک بار ديگر به مدينه هجوم برده ، پس از يک سال و نيم محاصره توانسته بودند آن شهر را تصزف کنند و پس از تصرف اقدام به غارت اشياي گرانبهاي حرم پيامبر (ص) و تخريب و غارت قبرستان بقيع نمودند .

طبق نقل تاريخي آن ها در اين حمله چهل صندوق مملو از جواهرات مرصع به الماس و ياقوت گرانبها و حدود يکصد قبضه شمشير با غلاف هاي مطلا به طلاي خالص و تزيين شده به الماس و ياقوت و ... به يغما بردند .

و اين نيز نخستين حمله آنان به مقدسات اسلامي نبود...

ادامه مطلب...



ادامه مطلب
توسط : رضا احدی |  

 

حسین اردکانی، دکترای علم فیزیک و از شاگردان پروفسور حسابی در گفت وگو با فارس گفت: هر آنچه در شارع مقدس وجود دارد دارای مبنای علمی است به طوری که در اعمال حج آمده است که جهت حرکت برای طواف به سمت چپ و خلاف جهت عقربه های ساعت باشد یا اینکه اکثر مراجع تقلید می گویند که بهتر است در ناحیه در خانه خدا تا مقام ابراهیم طواف انجام شود.

وی افزود: تمام اینها از نظر علم فیزیک قابل اثبات است. در نیمکره شمالی که خانه خدا واقع شده است وقتی هر ذره یا جسمی خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخد ۵ نیرو به آن وارد می شود که جمع این نیروها و انرژی ها به سمت داخل است. در بحث طواف هم همین است، ذرات در اینجا انسان ها هستند و مجموع این نیروها نیز به سمت مرکز که همان خانه خداست هدایت می شود.

این فیزیکدان ادامه داد: اگر در طواف، چرخش به سمت راست انجام می شد در علم فیزیک آمده است که گریز از مرکز رخ می داد و طبق قانون فیزیک ذرات که در اینجا انسان ها هستند به سمت بیرون پرتاب می شدند و نیروی آنها به سمت مرکز که همان خانه خداست هدایت نمی شد. اردکانی گفت: حالا اگر خانه خدا در نیمکره جنوبی واقع می شد حتماً در دین ما تأکید بر این می شد که باید در جهت عقربه های ساعت یعنی به سمت راست، طواف خانه خدا انجام شود.

وی درباره تأکید بر طواف بین در خانه خدا و مقام ابراهیم نیز اظهار داشت: هر جسم متحرکی که حرکت دورانی دارد اگر شعاع کم شود، سرعت آن به طور ناخودآگاه زیادتر می شود و تمایل و تمرکز آن به سمت داخل و مرکز بیشتر می شود به همین دلیل اکثر مراجع می گویند که در این فاصله طواف خانه خدا انجام شود چون با این تمرکز، صعود و عروج رخ می دهد.این دکترای علم فیزیک معتقد است که همه چیز در دنیا بر اساس علم فیزیک قابل بررسی است اما علم انسان در این حد نیست که تمام آنها را دریافت کند.



توسط : رضا احدی |  

 دکتر طریق السوادان آیاتی را در قرآن مجید پیدا کرده‌ است که قید می‌کند موضوعی برابر با موضوعی دیگر است، مثلاً مرد برابر است با زن.

گرچه این مسئله از نظر صرف‌ و ‌نحو دستوری بی‌اشکال است اما واقعیت اعجاب‌آور این است که تعداد دفعاتی که کلمه مرد در قرآن دیده می‌شود 24 مرتبه و تعداد دفعاتی که کلمه زن در قرآن دیده می‌شود هم 24 مرتبه است، درنتیجه، نه تنها این عبارت از نظر دستوری صحیح است، بلکه از نظر ریاضیات نیز کاملاً بی‌اشکال است،

یعنی 24=24.

با مطالعه بیشتر آیات مختلف، او کشف نموده‌است که این مسئله درمورد همه چیزهایی که در قرآن ذکر شده این با آن برابر است، صدق می‌کند. به کلماتی که دفعات به‌کار بستن آن در قرآن ذکر شده، نگاه کنید:

دنیا 115 / آخرت 115
ملائک 88 / شیطان 88
زندگی 145 / مرگ 145
سود 50 / زیان 50
ملت (مردم) 50 / پیامبران 50
ابلیس 11 / پناه جستن از شر ابلیس 11
مصیبت 75 / شکر 75
صدقه ٧٣ / رضایت ٧٣
فریب خوردگان (گمراه شدگان) 17 / مردگان (مردم مرده)
17
مسلمین
۴١ / جهاد ۴١
طلا 8 / زندگی راحت
8
جادو
۶٠ / فتنه ۶٠
زکات ٣٢ / برکت ٣٢
ذهن
۴٩ / نور ۴٩
زبان ٢
۵ / موعظه (گفتار، اندرز) ٢۵
آرزو ٨ / ترس ٨
آشکارا سخن گفتن (سخنرانی) ١٨ / تبلیغ کردن ١٨
سختی ١١
۴ / صبر١١۴
محمد (صلوات الله علیه)
۴ / شریعت )آموزه های حضرت محمد (ص)( ۴
همچنین جالب است که نگاهی به دفعات تکرار کلمات زیر در قرآن داشته باشیم:
نماز 5، ماه ١٢، روز ٣
۶۵
دریا ٣٢، زمین (خشکی) ١٣
دریا + خشکی = 45=13+32
دریا: 45.32*100=71/1111111
خشکی: 45.13*100=28/88888889
دریا + خشکی
= % 00/100


دانش بشری اخیراً اثبات نموده که آب %
 71/111و خشکی %28/889  از کره زمین را فراگرفته است.
آیا همه اینها اتفاقی است؟
سوال اینجاست که چه کسی به حضرت محمد (صلوات الله علیه) اینها را آموخته است؟

قرآن هم دقیقاً همین را بیان می‌کند.

 



توسط : رضا احدی |  

وهوالذی انزل من السماء ماء فاخرجنا به نبات کل شیء فاخرجنا منه خضرا نخرج منه حبا متراکبا و من النخل من طلعها قنوان دانیة و جنات من اعناب والزیتون و الرمان مشتبها وغیرمتشابه انظروا الی ثمره اذا اثمر وینعه ان فی ذلکم لایات لقوم یومنون." (انعام/99)

« و این اوست که از ابر باران میفرستد، با آن جوانه های انواع رستنیها را در میآوریم، و از جوانه ماده سبز را در می آوریم، که با آن ماده سبز دانه های خوشه ای درست میکنیم، و از تاره های نـخل پَـنگهای خـوردنی درست می کنیم، و باغهای انگور و زیتون و انار که ترکیبات مشترک زیادی دارند ولی همانند نمائی نمی کنند را درست می کنیم».

 

یکی از جنبه های اعجازگر کتاب آسمانی قرآن، تبیین حقایقی است که در زمان نزول آن برای اهل علم مکشوف نبوده و پیشرفت های علمی در قرون و اعصار سپس تر، بر درستی آن صحه گذارده است.

 

یکی از این نمونه های اعجاز علمی قرآن، وجود ماده سبز گیاهی است. توضیح اینکه در سلول گیاهی کیسه های غشائی هست که در آن موادی درست می شود که کلروفـیل نامـیـده می شود. کلروفـیل به معنی «ماده سبز گیاهی و سبزینه» است که معادل آن در عربی «خـَضِـر» است(یعنی همان چیزیکه در آیه مطرح شده است). این ماده سبز (خضر) انرژی نوری خورشید را جذب می کند و به انرژی شیمیایی تـبـدیـل می کند.

 

 



توسط : رضا احدی |